loadingimg

Wczytuję dane...
Sortuj według:     Wyświetl po  ćwiczeń
Wyświetlono ćwiczeń na stronie:  30 / 39

Salamba sirsasana – stanie na głowie

Uważa się, że ćwiczenie tej pozycji rozwija bystrość umysłu, koncentracje oraz wolę działania. Jest to król wśród asan. Do jej praktyki potrzebujemy maty i dla osób początkujących ścianę do wsparcia. Działa bardzo ożywczo dla całego o
więcej
 

Savasana – pozycja martwego ciała

Tą pozycję wykonujemy zawsze na zakończenie praktyki. Używamy maty, koca pod głowę i ewentualnie koca do przykrycia. W asanie tej rozluźniamy się całkowicie, dajemy odpoczynek ciału, co obniża ciśnienie krwi, uspokaja system nerwowy. Całe cia
więcej
 

Supta-baddha-konasana

Supta-baddha-konasana – supta znaczy leżący, ta asana to wariant baddha-konasany wykonywany w leżeniu na plecach. Wykonujemy ja na macie, czasem można użyć złożonego koca pod plecy lub wałka, koca pod głowę, 2 kostek oraz paska. Pomaga w rozl
więcej
 

Svastikasana – pozycja znaku pomyślności

Jest to siad skrzyżny, wykonywany na macie lub na złożonym kocu. Pomaga rozluźnić pachwiny, otworzyć biodra oraz wzmacnia mięśnie całego tułowia.
więcej
 

Tadasana – pozycja góry

Jest to podstawowa asana w jodzie. Jest łatwa do wykonania, nie wymaga użycia żadnych pomocy. Zazwyczaj zaczynamy i kończymy ta pozycją większość asan. Prawidłowe jej wykonanie wpływa na poprawę postawy ciała, wzmacnia mięsnie nóg oraz zmnie
więcej
 

Tryanga-mukhaikapada pascimottanasana – skłon w przód, w którym uaktywniamy stopy, kolana i pośladki

Wykonujemy ją na macie, używamy pomocy takich jak złożony koc pod pośladek, pasek, ewentualnie podpórki pod głowę. W tej pozycji rozciągamy tył nog oraz plecy. Ćwicząc tą asanę wspomagamy kolana oraz kostki.
więcej
 

Upavistha-konasana - pozycja posadzonego kąta

W sanskrycie upavistha znaczy posadzony. W tej asanie rozciągamy nogi w siedzeniu. Tak jak każdy siad w jodze klasycznie wykonujemy pozycję tylko na macie, natomiast w przypadku problemów z plecami, miesiączki czy ciąży siadamy na złożonym kocu.
więcej
 

Urdhva-mukha svanasana – pies z głową w górę

Urdhva-mukha svanasana – pozycja ta przypomina przeciągającego się psa z pyskiem w górze dlatego tez nazwa tej asany – pies z głową w górę. Ćwiczymy ja na macie, bez pomocy. Jak wszystkie wygięcia w tył, praktykując rozciągamy cały kręg
więcej
 

Urdva hastasana – pozycja stojąca z rękoma podniesionymi do góry

Doskonała na początek dnia lub ćwiczeń. Rozciąga całe ciało od stóp aż po koniuszki palców. Pozwala wzmocnić mięśnie nóg, uelastycznić kręgosłup oraz otworzyć barki. Prawidłowe jej wykonanie pomaga poprawić postawę ciała i skorygowa
więcej
 

Utkatasana

Utkatasana – słowo Utkata oznacza potężny, srogi. Pozycja ta wzmacnia i rozwija mięśnie nóg, rozciąga dolny odcinek kręgosłupa i pomaga w otworzeniu obręczy barkowej. Bardzo dobrze działa na wewnętrzne organy. Wykonujemy ją na macie.
więcej